2023-02-04

Samorząd

RADA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2022/23

Przewodniczący – Mateusz Pawlak, klasa VIII A

 PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO – ROK SZKOLNY 2022/2023

OPIEKUNOWIE SAMORZĄDU: Joanna Zyskowska, Marzena Waliłko 

Cele Samorządu Uczniowskiego:

  • Reprezentowanie ogółu uczniów.
  • Działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw.
  •  Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.
  •  Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.
  •  Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów.
  •  Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
  • Inspirowanie i organizowanie życia kulturalnego i intelektualnego na terenie szkoły,
  • Reprezentowanie postaw i potrzeb środowiska uczniowskiego wobec dyrekcji i grona pedagogicznego,
  • Propagowanie idei samorządności oraz wychowania w demokracji.

Zadaniem opiekuna Samorządu Uczniowskiego jest:

  •  czuwanie nad całokształtem prac Samorządu Uczniowskiego,
  •  pośredniczenie między uczniami a nauczycielami,
  • doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich.

Efekty działań przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły:

  • wzrost aktywizacji i uspołecznienia uczniów oraz wdrożenie ich do samodzielności poprzez rozwój samorządności, kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych, poszerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka i Ucznia,
  • wypracowanie schematu działań, który z powodzeniem można corocznie powtarzać, wypełniając go pomysłami i działaniami wynikającymi z oczekiwań  uczniów
    i potrzeb szkoły,
  • pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału,
  • reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej wobec Rady Pedagogicznej,
  • stwarzanie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy oraz wzrost umiejętności pracy w zespole i komunikacji interpersonalnej,
  •  wzrost empatii – podejmowanie konkretnych działań na rzecz osób będących
    w szczególnie trudnej sytuacji i na rzecz zwierząt.

WRZESIEŃ

  1. Wybór samorządów klasowych i Samorządu Uczniowskiego.
  2. Ustalenie planu działań na cały rok.
  3. Wykonanie gazetki z aktualnymi danymi samorządu.

PAŹDZIERNIK

  1. Udział w przygotowaniach dnia Komisji Edukacji Narodowej – „Dzień z patronem”.
  2. Udział w ślubowaniu klas I.
  3. Stop pustym miskom! Wspomóż schronisko – przeprowadzenie zbiórki karmy dla schroniska dla zwierząt w ramach akcji „Październik – miesiącem dla zwierząt”, oraz zbiórka kasztanów i żołędzi.
  4. Rozpoczęcie akcji „Kolorowy dzień” – Dzień w kolorach jesieni : żółty, pomarańczowy, bordowy
  5. „Galowy dzień”.
  6. Rozpoczęcie całorocznego między klasowego konkursu na „super klasę”.
  7. Palenie zniczy na grobach zmarłych nauczycieli.

LISTOPAD

  1. Dzień Niepodległości ( wykonanie gazetki okolicznościowej, apel) , dzień galowy.
  2. Andrzejkowy salon wróżb- bal, stoisko – sprzedaż wróżb i ciast andrzejkowych.
  3. Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka;
  4. Światowy Dzień Pluszowego Misia (26 listopada)
  5. Tydzień z książką o tematyce fantastycznej.
  6. Biało – czerwony dzień

GRUDZIEŃ

  1. Rozpropagowanie akcji pomocy zwierzętom i ptakom w przetrwaniu trudnego okresu zimy, zbiórka karmy.
  2. „Mikołajkowy dzień”: mikołajkowy strój lub element stroju, konkurs na najdłuższą brodę Mikołaja
  3. Konkurs na najpiękniejszą kolędę i pastorałkę – szkolne spotkanie kolędowe.
  4. Boże Narodzenie: wystrój klas, udekorowanie choinki, przygotowanie gazetki świątecznej z życzeniami dla Rady Pedagogicznej i dla uczniów naszej szkoły;
  5. Świąteczny czas – kolędy na przerwie, galowy strój

STYCZEŃ

  1. Dzień ciszy i spokoju – nagradzanie w formie piegów najgrzeczniejszych uczniów
  2. Tydzień baśniowy.
  3. Biały dzień
  4. Bal karnawałowy – stroje i elementy strojów z baśni, konkurs na najbardziej pomysłowy strój karnawałowy, wybory królowej i króla balu , dzień maski karnawałowej

LUTY

  1. Walentynki – czerwony dzień, poczta walentynkowa i gazetka /wcześniej/
  2. Wybory Miss i Mistera Szkoły;
  3. Galowy dzień.
  4. Czerwony dzień

MARZEC

  1. Dzień Kobiet- przygotowanie życzeń i gazetki okolicznościowej.
  2. Tydzień z polską komedią
  3. Impreza szkolna z okazji pierwszego dnia wiosny, kompozycja wiosenna.
  4. Przywitanie wiosny. Dzień bezguścia – przebieranie się. Prowadzenie lekcji przez uczniów kl. VII – VIII.

KWIECIEŃ

  1. 3 kwietnia – dzień bez plecaka
  2. Przygotowanie gazetki związanej z wielkanocnymi tradycjami.
  3. Kiermasz wielkanocny – przygotowanie kiermaszu z własnoręcznie wykonanymi ozdobami świątecznymi.
  4. Międzyklasowy konkurs na stroik wielkanocny
  5. Konkurs na pisankę (kiermasz)
  6. Obchody Dnia Ziemi – ubieramy się na zielono; wykonanie gazetki okolicznościowej

MAJ

1.Obchody rocznicy Konstytucji 3 Maja Dzień Matki

2.Konkurs literacki  na  wiersz dla Mamy

3.Kolorowy zawrót głowy – ubieramy się kolorowo – Dzień Życzliwości i Pozdrowień

4. Tydzień z planszówkami

CZERWIEC

1.Udział w przygotowaniach Dnia Dziecka i Dnia sportu.

2. Różowy dzień

3.Podsumowanie pracy samorządu

CAŁY ROK SZKOLNY

Koordynacja i pomoc w akcji zbierania karmy dla zwierząt, makulatury, puszek, nakrętek, baterii.
Promowanie kulturalnych i bezpiecznych zachowań.
Promowanie zdrowego stylu życia.
Wykonywanie okolicznościowych dekoracji oraz aktualizacja informacji na tablicy SU.
Współpraca z nauczycielami oraz Dyrekcją szkoły.
Promocja szkoły w środowisku lokalnym.
Organizacja ,,kolorowych i śmiesznych dni” jako integracja środowiska uczniowskiego.
Aktualizacja wiadomości SU na stronie internetowej szkoły.
Umożliwienie czynnego udziału uczniów w spotkaniach Samorządu Uczniowskiego.