RADA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2022/23
Przewodniczący – Mateusz Pawlak, klasa VIII A
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO – ROK SZKOLNY 2022/2023
OPIEKUNOWIE SAMORZĄDU: Joanna Zyskowska, Marzena Waliłko
Cele Samorządu Uczniowskiego:
- Reprezentowanie ogółu uczniów.
- Działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw.
- Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.
- Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.
- Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów.
- Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
- Inspirowanie i organizowanie życia kulturalnego i intelektualnego na terenie szkoły,
- Reprezentowanie postaw i potrzeb środowiska uczniowskiego wobec dyrekcji i grona pedagogicznego,
- Propagowanie idei samorządności oraz wychowania w demokracji.
Zadaniem opiekuna Samorządu Uczniowskiego jest:
- czuwanie nad całokształtem prac Samorządu Uczniowskiego,
- pośredniczenie między uczniami a nauczycielami,
- doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich.
Efekty działań przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły:
- wzrost aktywizacji i uspołecznienia uczniów oraz wdrożenie ich do samodzielności poprzez rozwój samorządności, kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych, poszerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka i Ucznia,
- wypracowanie schematu działań, który z powodzeniem można corocznie powtarzać, wypełniając go pomysłami i działaniami wynikającymi z oczekiwań uczniów
i potrzeb szkoły, - pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału,
- reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej wobec Rady Pedagogicznej,
- stwarzanie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy oraz wzrost umiejętności pracy w zespole i komunikacji interpersonalnej,
- wzrost empatii – podejmowanie konkretnych działań na rzecz osób będących
w szczególnie trudnej sytuacji i na rzecz zwierząt.
WRZESIEŃ
- Wybór samorządów klasowych i Samorządu Uczniowskiego.
- Ustalenie planu działań na cały rok.
- Wykonanie gazetki z aktualnymi danymi samorządu.
PAŹDZIERNIK
- Udział w przygotowaniach dnia Komisji Edukacji Narodowej – „Dzień z patronem”.
- Udział w ślubowaniu klas I.
- Stop pustym miskom! Wspomóż schronisko – przeprowadzenie zbiórki karmy dla schroniska dla zwierząt w ramach akcji „Październik – miesiącem dla zwierząt”, oraz zbiórka kasztanów i żołędzi.
- Rozpoczęcie akcji „Kolorowy dzień” – Dzień w kolorach jesieni : żółty, pomarańczowy, bordowy
- „Galowy dzień”.
- Rozpoczęcie całorocznego między klasowego konkursu na „super klasę”.
- Palenie zniczy na grobach zmarłych nauczycieli.
LISTOPAD
- Dzień Niepodległości ( wykonanie gazetki okolicznościowej, apel) , dzień galowy.
- Andrzejkowy salon wróżb- bal, stoisko – sprzedaż wróżb i ciast andrzejkowych.
- Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka;
- Światowy Dzień Pluszowego Misia (26 listopada)
- Tydzień z książką o tematyce fantastycznej.
- Biało – czerwony dzień
GRUDZIEŃ
- Rozpropagowanie akcji pomocy zwierzętom i ptakom w przetrwaniu trudnego okresu zimy, zbiórka karmy.
- „Mikołajkowy dzień”: mikołajkowy strój lub element stroju, konkurs na najdłuższą brodę Mikołaja
- Konkurs na najpiękniejszą kolędę i pastorałkę – szkolne spotkanie kolędowe.
- Boże Narodzenie: wystrój klas, udekorowanie choinki, przygotowanie gazetki świątecznej z życzeniami dla Rady Pedagogicznej i dla uczniów naszej szkoły;
- Świąteczny czas – kolędy na przerwie, galowy strój
STYCZEŃ
- Dzień ciszy i spokoju – nagradzanie w formie piegów najgrzeczniejszych uczniów
- Tydzień baśniowy.
- Biały dzień
- Bal karnawałowy – stroje i elementy strojów z baśni, konkurs na najbardziej pomysłowy strój karnawałowy, wybory królowej i króla balu , dzień maski karnawałowej
LUTY
- Walentynki – czerwony dzień, poczta walentynkowa i gazetka /wcześniej/
- Wybory Miss i Mistera Szkoły;
- Galowy dzień.
- Czerwony dzień
MARZEC
- Dzień Kobiet- przygotowanie życzeń i gazetki okolicznościowej.
- Tydzień z polską komedią
- Impreza szkolna z okazji pierwszego dnia wiosny, kompozycja wiosenna.
- Przywitanie wiosny. Dzień bezguścia – przebieranie się. Prowadzenie lekcji przez uczniów kl. VII – VIII.
KWIECIEŃ
- 3 kwietnia – dzień bez plecaka
- Przygotowanie gazetki związanej z wielkanocnymi tradycjami.
- Kiermasz wielkanocny – przygotowanie kiermaszu z własnoręcznie wykonanymi ozdobami świątecznymi.
- Międzyklasowy konkurs na stroik wielkanocny
- Konkurs na pisankę (kiermasz)
- Obchody Dnia Ziemi – ubieramy się na zielono; wykonanie gazetki okolicznościowej
MAJ
1.Obchody rocznicy Konstytucji 3 Maja Dzień Matki
2.Konkurs literacki na wiersz dla Mamy
3.Kolorowy zawrót głowy – ubieramy się kolorowo – Dzień Życzliwości i Pozdrowień
4. Tydzień z planszówkami
CZERWIEC
1.Udział w przygotowaniach Dnia Dziecka i Dnia sportu.
2. Różowy dzień
3.Podsumowanie pracy samorządu
CAŁY ROK SZKOLNY
Koordynacja i pomoc w akcji zbierania karmy dla zwierząt, makulatury, nakrętek, baterii.
Promowanie kulturalnych i bezpiecznych zachowań.
Promowanie zdrowego stylu życia.
Wykonywanie okolicznościowych dekoracji oraz aktualizacja informacji na tablicy SU.
Współpraca z nauczycielami oraz Dyrekcją szkoły.
Promocja szkoły w środowisku lokalnym.
Organizacja ,,kolorowych i śmiesznych dni” jako integracja środowiska uczniowskiego.
Aktualizacja wiadomości SU na stronie internetowej szkoły.
Umożliwienie czynnego udziału uczniów w spotkaniach Samorządu Uczniowskiego.