2021-09-25

2020/21

10 zasad bezpiecznego powrotu do szkoły dla ucznia

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 10zasadbezpieczenstwauczenplakatinformacyjny-724x1024.jpeg


WRACAMY DO SZKOŁY!

Uprzejmie informuję, że rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 odbędzie się 1 września 2020 r. wg następującego harmonogramu:
godz. 9.00 – uczniowie klas VII-VIII;
godz. 10.00 – klasy IV-VI;
godz. 11.00 – klasy I-III.


Międzynarodowy Dzień Kropki- święto kreatywności, odwagi i zabawy.


MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI W PRZEDSZKOLU

15 września przedszkolaki z grupy O a i O b, obchodziły Międzynarodowy Dzień Kropki. Celem Międzynarodowego Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenia ich do tworzenia i działania.
Dzień Kropki jest to dzień odwagi i zabawy. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta. Braliśmy udział w zabawach ruchowych, a także wykonaliśmy wspaniałe prace plastyczne. Było dużo zabawy i radości.


KOŁO WOLONTARIATU, POMAGA-28.09.2020

POMAGAMY…

Za nami kolejna akcja pomocy. Tym razem naszą pomoc skierowaliśmy do polskich placówek edukacyjnych na Wileńszczyźnie. Koło Wolontariatu działające w Szkole Podstawowej nr 4 w ramach zajęć w świetlicy Gniazdo ogłosiło zbiórkę fantów na Wielką Loterię Fundacji „Na Obcej Ziemi”. Wśród przyniesionych fantów były: maskotki, puzzle, gry, książki, piłki, notesiki, kask, plecak, cyfrowa ramka do zdjęć i inne przedmioty.

 Na nasze zaproszenie do pomocy odpowiedzieli: Lena Szudy z I A, Ania Karwowska z II A, z klasy II B: Lena Roguska, Alicja Kacprzyk, Maja Wiśniewska, z IV A  Maja Komorowska, Amelia Wygas, z V A Jakub Meller i Aleksander Karcz, z VI A Zuzia Maruszewska i z VIII A Dominika Trąbińska oraz inne osoby.

Bardzo dziękujemy za wszystkie przyniesione fanty.

Koło Wolontariatu [Ewa Karaś&Dorota Sępień]


OBCHODY EUROPEJSKIEGO DNIA JĘZYKÓW OBCYCH

25 września w klasie IIIB odbyły się obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych. Wszyscy bawiliśmy się wybornie: liczyliśmy po angielsku i rosyjsku, śpiewaliśmy po niemiecku, angielsku oraz francusku a nawet tańczyliśmy. Rozwiązywaliśmy krzyżówkę, odgadywaliśmy zagadki i oglądaliśmy filmy rysunkowe. Wspólnie zastanawialiśmy się czy warto uczyć się języków obcych i co to znaczy, że znajomość języka obcego otwiera okno na świat. Tego dnia uczniowie klasy IIIB wykonali plakaty promujące naukę języków obcych.

Wierszyk Leny z klasy III B
Learn English in school
In the future you will be cool!!!!

Wiersz Pani Katarzyny Borowskiej
Wir können gerade genug Fremdsprachen, um uns zu verständigen.
Wir werden uns auf einer Reise nach Berlin nicht verlaufen, weil wir gut Deutsch sprechen.
Wir sprechen mit unserem Freunden aus England, weil wir ihre Sprache perfekt sprechen.
Wir überwinden gern Sprachbarrieren.
Wir werden die Fremdsprachen benutzen, um die Karriere zu machen.

Wierszyk Dimy z klasy VA
Uczmy się dziś angielskiego,
bo angielski trzeba znać,
bo z angielskim, bo z angielskim
nie ma czego się dziś bać.
Czy na zachód, czy na wschód
się wybierasz, mój kolego,
ucz się angielskiego.

Wierszyk nr 5
О необходимости изучения иностранных языков
Майским утром воробью
жук сказал:”Я вас люблю!”
Воробей над ним кружит:
что там, что там жук жужжит?
Рад ответить воробей,
но не может – хоть убей.
С насекомым языком
он, представьте, не знаком!
И в немыслимой тоске
бедный жук пополз к реке.
Крут характер у жуков:
в воду бух! – и был таков.
Воробьишка сел на сук
и подумал: „Бедный жук!
Чтобы драмы исключить,
нужно языки учить!”
(Л. Дымова)


LEKCJA PRZYRODY III B 2.10.2020

Klasa 3b w tym tygodniu na zajęciach zapoznała się z tematem przyrodniczym jakim są warstwy lasu. Dzieci wysłuchały pogadanki, obejrzały film. Dostały różne materiały o warstwach lasu i mówiły o swoich doświadczeniach związanych z lasem. Przy tym temacie mówiliśmy również o zwierzętach leśnych i roślinności. Rozmawialiśmy o kłusownikach o myśliwych, leśnikach i  o tym jak należy zachowywać się w lesie. Mówiliśmy również o zastosowaniach leśnych produktów w naszych domach. Aura w tym tygodniu nie sprzyjała wędrówką do lasu. Umówiliśmy się, że pójdziemy na spacer do lasu na wiosnę, żeby wszystko o czym rozmawialiśmy na zajęciach dzieci mogły obejrzeć na żywo i każdą warstwę nazwać. Uczniowie stworzyli piękne plakaty o warstwach lasu, roślinach i zwierzętach, które występują w lasach. Zachęcam do obejrzenia zdjęć. [M.K.]


KONKURS BIBLIOTECZNY 7.10.2020


DZIEŃ DRZEWA

Dnia 9 października 2020 r. z okazji Dnia Drzewa, dzieci  z grupy 0 a i 0 b, obejrzały prezentację multimedialną „Drzewa i ich rola w przyrodzie i w życiu człowieka”. W przyswojeniu wiedzy przyrodniczej towarzyszyła zabawa, śpiew i taniec. Dzieci bowiem świetnie się bawiły przy piosenkach o tematyce ekologicznej. Wykonały pracę plastyczną „Jesienne Drzewo”.


CZWARTKI LEKKOATLETYCZNE 12.10.2020

W każdy czwartek dzieci z naszej szkoły rywalizują w Czwartkach Lekkoatletycznych mogą zmierzyć się w konkurencjach biegowych i technicznych 60m, 300m, dziewczynki 600m, a chłopcy 1000m. Ponadto skok w dal, rzut piłeczką palantową i pchnięcie kulą. Takie zawody to doskonała okazja dla uczniów do zdobycia doświadczenia i sposób do aktywnego spędzania wolnego czasu. [Stanisław Tyborowski]


TYDZIEŃ KODOWANIA 

Już od poniedziałku 19 października 2020 r. w szkole rusza „Tydzień kodowania – CODEWEEK 2020”. W tym roku konkurs będzie indywidualny – wyłoni Mistrza Kodowania, w kategorii klas: I-III, IV-VI oraz VII-VIII. Dodatkową nagrodę otrzyma klasa, która wykona najwięcej zadań.

Konkurs polega na pobraniu codziennie jednego zadania z biblioteki, wykonaniu go i wrzuceniu tego samego dnia do skrzynki zadań (w bibliotece).

Pamiętajmy o przestrzeganiu zasad obowiązujących w bibliotece, dezynfekcji rąk i dystansie. Zadanie pobieramy i rozwiązujemy w swojej sali.                                                          Powodzenia!!!


„JESIENNE INSPIRACJE” KONKURS PLASTYCZNY 27.10.2020

Dzieci z zerówek 0A i 0B wraz z rodzicami wzięli udział w konkursie plastycznym „Jesienne inspiracje”. Wszyscy  wykazali się nie lada pomysłowością i wykonali piękne jesienne prace z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. Każdy uczestnik otrzymał drobny upominek oraz pamiątkowy dyplom.


ZŁOTA POLSKA JESIEŃ- POSZUKIWANIA DARÓW JESIENI KLASY 3A 29.10.2020


POMALUTKU IDZIE DO NAS ZIMA 30.10.2020

– zanim jednak wszystko pokryje się białym puchem, klasa 2a postanowiła zatrzymać kolory jesieni w pracach plastycznych.


27 PAŹDZIERNIKA 2020 R. PASOWANIE NA ZERÓWKOWICZA

Tego dnia dzieci z grupy 0a i 0b zaprezentowały swoje umiejętności, które zdobyły podczas krótkiego pobytu w szkole. Śpiewały, tańczyły, recytowały wiersze, małym artystom bacznie przyglądała się Pani Dyrektor.  Po prezentacji artystycznej dzieci ślubowały być wzorowymi zerówkowiczami. Na pamiątkę każde dziecko otrzymało od Pani Dyrektor dyplom oraz coś słodkiego.


SZKOŁA PAMIĘTA

3 listopada 2020r.  w ramach akcji Szkoła Pamięta, klasa Ia udała się na skwer Powstańców Warszawy, aby zapalić znicze pod Pomnikiem Poległych Żołnierzy Armii Krajowej Harcerskiego Batalionu „Zośka” Mieszkańców Miłosny i Sulejówka.


PROPOZYCJE ĆWICZEŃ KONCENTRACJI UWAGI DLA UCZNIÓW KLAS I-III W CZASIE NAUKI ZDALNEJ 6.11.2020

Obecna sytuacja pandemiczna wywołuje wiele zmian w życiu uczniów. Zmian, które nie zawsze pozytywnie wpływają na postawę dzieci i młodzieży wobec obowiązków szkolnych. Konieczność izolowania się w domach oraz uczenia się przez Internet sprawia, że niektórym brakuje motywacji do wysiłku intelektualnego oraz systematycznej pracy.
Nie od dziś wiadomo, że nastawienie do zajęć przekłada się na poziom skupienia  uwagi podczas lekcji. Ale co robić, gdy z koncentracją nie jest najlepiej? Przede wszystkim, należy starać się ją poprawić. Można to robić przez wykonywanie ćwiczeń, które nie tylko wspomagają umiejętność koncentrowania się, ale również bawią i które można wykonywać podczas przerw śródlekcyjnych w domu.

Oto przykłady takich ćwiczeń dla uczniów klas I-III.

  1. Automatyczny pilot

Uczeń z zawiązanymi oczami przechodzi przez pokój, omijając rozłożone na podłodze przeszkody (zabawki, płyty, ubrania). Uczeń kieruje się jedynie wskazówkami rodzica lub opiekuna, na przykład: „(…) zrób 3 kroki w lewo, zatrzymaj się, zrób 1 krok nad przeszkodą, obróć się w miejscu w prawo (…)”.

  • Kot w worku

Przygotujmy nieduży worek i ukryjmy w nim różne przedmioty, na przykład: łyżeczkę, gumkę do ścierania, temperówkę, frotkę. Zadanie ucznia polega na losowaniu przedmiotów z worka. Zanim jednak uczeń wyjmie je z worka, musi opisać ich wygląd i podać nazwę.

  • Co się zmieniło?

Rozkładamy przed uczniem – w jednej linii – kilka przedmiotów (mogą to być przedmioty użyte w poprzednim ćwiczeniu). Uczeń przygląda się im oraz zapamiętuje kolejność ułożenia. Następnie zasłaniamy uczniowi oczy i zabieramy jakiś przedmiot. Zadaniem ucznia – po odsłonięciu oczu – jest powiedzenie, co się zmieniło.

  • Lampa, nos, podłoga

Rodzic lub opiekun wypowiada słowa lampa, nos, podłoga, wskazując jednocześnie na lampę, swój nos i podłogę. Uczeń słucha i naśladuje jego ruchy. Następnie osoba towarzysząca uczniowi ponownie wypowiada te same słowa, ale tym razem wskazuje na nieadekwatne do nich przedmioty, na przykład: mówi lampa, ale wskazuje nos, mówi nos, ale wskazuje sufit, mówi podłoga, ale wskazuje nos. Zadaniem ucznia jest wskazywanie tylko tych przedmiotów, których nazwę słyszy w danej chwili.

  • Tańcowała igła z nitką

Czytamy dziecku wiersz Jana Brzechwy pod tytułem Tańcowała igła z nitką.  Zadaniem ucznia jest uważne słuchanie. W momencie, kiedy pada słowo „igła” uczeń podskakuje w miejscu, a kiedy pada słowo „nitka” – klaszcze w dłonie. A oto ten wiersz:

Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą – nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!
Życzę udanej zabawy i sukcesów w nauce!

Opracowanie tekstu na podstawie materiałów dostępnych na stronach internetowych:
1. http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_t02.html (data dostępu: 30.10.2020r.),
2. https://www.sp382.warszawa.pl/pdf/koncentracja_uwagi.pdf (data dostępu:30.10, 2020r.),
3. http://www.ppp.powiat-lubin.pl/publikacje/koncentracja.pdf (data dostępu: 06.11.2020r.),
4. http://www.sp111.edu.lodz.pl › (data dostępu: 06.11.2020r.).

Opracowała: Joanna Tkaczyk – nauczyciel współorganizujący kształcenie


MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ POSTACI Z BAJEK 5 listopada 2020 r.

Tego dnia grupa 0a, 0b obchodziła Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Ten dzień jest okazją, aby przypomnieć sobie naszych ulubionych bajkowych bohaterów, którzy są nieodzownym elementem dzieciństwa. Bawią, uczą pomagają poznać prawdę o świecie i życiu. Czasem stanowią wzór do naśladowania, a czasem pomagają dzieciom rozpoznać zło.


11 LISTOPADA – 102 ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

Polska nasza wspaniała,
wolność odzyskała.
Sto dwadzieścia trzy lata w niewoli była,
po walce rodaków się oswobodziła. 

Wierszyk Zuzi Maruszewskiej
„NASZA NIEPODLEGŁA”


102 ROCZNICA ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI W PRZEDSZKOLU

11 listopada 1918 roku był bardzo szczęśliwym dniem dla wszystkich Polaków. Właśnie tego dnia po 123 latach niewoli, Polska odzyskała niepodległość. Dlatego co roku 11 listopada obchodzimy nasze święto narodowe – Święto Niepodległości.
10 listopada w oddziałach przedszkolnych obchodziliśmy 102 Rocznicę Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Z tej okazji wszystkie dzieci uroczyście świętowały ten wyjątkowy dla Nas – Polaków dzień. Głównym celem było kształtowanie miłości, przywiązania do kraju ojczystego, jego kultury i tradycji oraz poznanie symboli narodowych naszego kraju. Dzieci z dumą prezentowały przypięte biało-czerwone kotyliony. Zaprezentowały krótką część artystyczną, a także z Panią Dyrektor, wspólnie odśpiewały pieśń Mazurek Dąbrowskiego, przyłączając się tym samym z placówkami oświatowymi z całej Polski i czcząc 102 rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości.
Ten dzień przeżyliśmy dumnie i z uśmiechem na twarzy, jak każdy patriota.


LEKTURKI SPOD CHMURKI 24.11.2020

Uczniowie klasy Ia zakończyli realizację zadań pierwszego modułu projektu i innowacji Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki. W ramach tego projektu podjęli wiele aktywności: założyli zeszyt lektur, wykonali Czytusie i drzewo czytelnicze, poznali książkę Danuty Parlak „Kapelusz Pani Wrony”, wypełnili lekturniki  i wykonali wiele pięknych prac plastycznych. Wysłuchali opowiadania „Chmurka w krainie drzew” i wykonali zadania do projektu.


LUDZIKI Z WARZYW 24.11.2020

W ostatnim tygodniu, uczniowie klasy Ia poznawali zasady zdrowego odżywiania. Dowiedzieli się jak ważne jest spożywanie różnorodnych posiłków, które zawierają produkty z poszczególnych grup. Zapoznali się również z piramidą żywienia. Dowiedzieli się, że podstawą naszej codziennej diety, powinny być warzywa oraz owoce. Są one nie tylko smaczne, ale i bardzo wartościowe. Dostarczają wielu witamin dla naszego organizmu. Uczniowie z pomocą rodziców przygotowali wspaniałe ludziki z warzyw i owoców. Ich poziom wykonania świadczy o kreatywności moich uczniów.


KONKURS PLASTYCZNY „LECĄ, LECĄ ANIOŁOWIE”24.11.2020

Szkoła Podstawowa nr 4 im. J. Korczaka w Sulejówku serdecznie zaprasza dzieci uczęszczające do świetlic szkolnych na terenie Sulejówka do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Lecą, lecą Aniołowie”. 

Regulamin konkursu


OGŁOSZENIE ZWYCIĘZCÓW KONKURSU NA HASŁO PROMUJĄCE CZYTELNICTWO 26.11.2020

Nagroda specjalna dla Oliwii Kuśmierczyk

I miejsce Amelia Wygas

II miejsce Bartek Zagańczyk

III miejsce Magdalena Górska

Dla wszystkich, którzy wzięli udział podziękowania za inspirację. Hasła będą promować czytelnictwo w naszej szkolnej bibliotece.


WYNIKI KONKURSU #CODEWEEK2020 – 26.11.2020

W październiku odbył się konkurs „Tydzień kodowania”, uczniowie całej szkoły  zmagali się z zadaniami z kodowania i programowania. Rozwiązali ponad 290 zadań, zagadek i krzyżówek.

Gratulacje dla uczniów, którzy prawidłowo rozwiązali najwięcej zadań:

W kategorii kl. I-III
Kornelia Kucharska kl 1b,
Maja Wiśniewska 2b,
Anastazja Sawaliewa 2b,
Kacper  Ochocki 3a

kategoria kl. IV-VI
Amelia Wygas

kategoria kl. VII-VIII
Michał Załęski

Klasa 2b została wyróżniona całościowo za prawidłowe rozwiązanie największej liczby zadań.


ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA – 27.11.2020

„Czy to jutro, czy to dziś wszystkim jest potrzebny miś” tak pisała znana autorka książek dla dzieci.

W środę 25 listopada dzieci z grup 0a i 0b świętowały Dzień Pluszowego Misia. Zerówkowicze pod opieką swoich rodziców przesłali zdjęcia ulubionego pluszaka oraz opowiedziały o nich kilka słów. Przez cały dzień w grupach trwały zajęcia tematyczne o misiach. Odbywały się gry i zabawy. Dzieci śpiewały piosenki o misiach oraz wykonywały prace plastyczne związane z tą tematyką. Wszyscy zerówkowicze świetnie bawili się podczas Dnia Pluszowego Misia w naszej Szkole.


LENA I KACPER WŚRÓD NAGRODZONYCH W XIII POWIATOWYM PRZEGLĄDZIE PATRIOTYCZNYM „TU WSZĘDZIE JEST MOJA OJCZYZNA” 2020 – 27.11.2020

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XIII Powiatowym Przeglądzie Patriotycznym „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna” 2020 w kategorii recytacja i plastycznymCelem konkursu było uczczenie 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej.
W kategorii plastycznej udział wzięły cztery osoby: z klasy I A Lilianna Kąkol, z  III A – Dorota Moryś  i Martyna Kąkol oraz z VII A Bartek Zagańczyk. Zadanie konkursowe polegało na plastycznym przedstawieniu żołnierza Bitwy Warszawskiej.
W kategorii recytacja udział wzięły trzy osoby:  Kacper Ochocki z III A, Lena Kulczycka z IV A oraz Robert Baj z VII A. Uczestnicy prezentowali swoją recytację na nagraniu, które było przesłane do organizatorów.
Kacper za wiersz „1920 – cud nad Wisłą” zdobył III miejsce w kategorii klas I- III, Lena również zdobyła III miejsce w kategorii klas IV – VI za recytację wiersza „Rok 1920”.
 A tak w protokole komisji konkursowej uzasadniono osiągnięcia naszych uczniów:

kl. I-III
III miejsce Kacper Ochocki
–Szkoła Podstawowa nr 4 w Sulejówku; za wiersz„1920 –cud nad Wisłą”; opiekun: Ewa Karaś
Klasa i zawodowstwo. Za swój stosunek do tekstu, dumę z reprezentacji szkoły, artystyczny włos i garnitur skrojony na miarę. Niech nas jednak nie zmylą te zewnętrzne przymioty! Pan Kacper nie tylko świetnie wygląda, ale i pięknie mówi. Nie zapominajmy również o wyborze kadru – wśród roślin i zieleni. Rośliny doniczkowe nie tylko symbolizują tęsknotę autora za ojczyzną zieloną. Zwracają jednocześnie uwagę i uwypuklają problem z którym mierzy się dzisiejsza Polska, ba! Cywilizacja. Wycinaniem lasów i katastrofy klimatycznej. Brawo!

https://youtu.be/-VWVjOnMLqA

Kl. IV – VI
III  miejsce Lena Kulczycka
– Szkoła Podstawowa nr 4 w Sulejówku za wiersz „Rok1920”; opiekun: Ewa Karaś
Za subtelność, szyk, klasę i elegancję. Za kontrast czytania w trudnych warunkach – sypialnia mogłaby koić niektórych artystów – ale nie Panią Lenę! Ta pomimo komfortowych warunków potrafi i wprowadza nas w świat trudny i niewygodny, jakże daleki od sypialnianego komfortu i wytchnienia! Kiedy Pani Lena krzyczy: „Chłopcy! Za ojczyznę”, gotów jestem chwycić pierwszy przedmiot pod ręką i ruszyć na wroga!

https://youtu.be/iY0zu939kfw

Gratulacje i podziękowania za udział w konkursie. Ewa Karaś


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W 1C /30.11.2020

25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia dzieci z klasy 1c zabrały ze sobą na lekcje on-line swoja ulubiona przytulankę i razem z nią poznawały historie powstania pluszowego misia jak również oglądały prezentacje dotyczącą znanych i nieznanych misiów.  Po tej lekcji chętne dzieci wykonały w domu piękne prace plastyczne. 


 

ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W KLASIE IA /30.11.2020

25 listopada to Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia uczniowie klasy Ia zapoznali się z historią powstania pierwszego pluszowego misia, dowiedzieli się dlaczego obchodzimy Dzień Pluszowego Misia, poznali
misie – bohaterów  filmów dla dzieci, a także wykonali różne prace plastyczne – tworzyli ilustrację misia w programie Paint i wykonali misie z papieru lub rysowali na kartce. Śpiewali też piosenki o misiach
i bawili się z pluszakami. Ukochane, pluszowe misie towarzyszyły dzieciom tego dnia podczas nauki zdalnej.


ANDRZEJKI W KLASIE 2A – 1.12.2020

“Andrzeju, Andrzeju…
wróżb nadszedł czas.
Pokaż nam łaskawie,
co w przyszłości czeka nas”

Wigilia św. Andrzeja, to właściwy czas na spełnienie wróżb. W ten magiczny dzień św. Andrzej uchyla rąbka tajemnicy wszystkim pragnącym poznać, jaka przyszłość ich czeka w uczuciu, zdrowiu, pracy. Wróżby pobudzają wyobraźnię, uczą kreatywności, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji.
Uczennice z samorządu klasowego klasy 2a w dniu 27 listopada zorganizowały wróżby online. Były więc wróżby z kubeczkami, kwiatowe, wróżba z serduszka oraz przepowiednie z kart. Wszystkie zawierały pozytywne rady, wskazówki. Była to okazją nie tylko do świetnej zabawy, ale także integracji zespołu klasowego. Radości oraz uśmiechu było wiele i każdy z utęsknieniem czeka już na następny dzień św. Andrzeja.


KALENDARZE ADWENTOWE 2A -1.12.2020

Kalendarze adwentowe są formą oczekiwania na Święto Bożego Narodzenia. Zwyczaj tworzenia takich kalendarzy pochodzi z Niemiec, gdzie w XIX wieku zaczęto wieszać wieńce adwentowe. Zapalano na nich kolejno 4 świece, symbolizujące upływ czterech tygodni adwentu. Zwyczaj ten spodobał się dzieciom, którym milej upływało oczekiwanie i dla których czas nabierał bardziej konkretnego, materialnego znaczenia.
Wkrótce w bogatych rodzinach zaczęto obdarowywać najmłodszych kartonowymi kalendarzami, gdzie w okienkach kryły się obrazki religijne. Dziś kalendarze także umilają oczekiwanie. Pomagają odliczać dzieciom czas i stanowią ciekawą ozdobę zanim w domu zamieszka choinka. Często na dzieci czekają w kalendarzu niespodzianki – małe łakocie, albo inne drobiazgi – kolorowe szklane kulki, skarpetki, kredki lub pomysły na przedświąteczne aktywności.
Uczniowie klasy 2a na zajęciach plastycznych wykonali kalendarze adwentowe. W “okienkach” kalendarza napisali zadania, które wykonają wspólnie podczas nauczania zdalnego np.: wspólne śpiewanie kolęd, wykonanie ozdób na choinkę, redagowanie życzeń, wykonanie kartek świątecznych. Pozostałe okienka każdy uczeń wypełnił samodzielne. Podczas tworzenia zadań uczniom towarzyszyli rodzice oraz rodzeństwo. Powstały kolorowe pełne  pomysłów na aktywności przedświąteczne kalendarze adwentowe. Będą one okazją do wspólnego spędzenia zimowych dni w oczekiwaniu na magiczne Boże Narodzenie.


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W 1B -1.12.2020

Dnia 25.11.2020 obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia na lekcjach online. Podczas zajęć udało nam się znaleźć odpowiedzi na pytania: Jak wyglądały pierwsze misie? Kiedy powstał pierwszy miś i jaka była jego przyczyna? Jak szyje się misia? Ponadto zebraliśmy informacje jakie znamy misie z bajek i książek oraz zrobiliśmy konkurs łapania wykałaczek poprzez rękawice kuchenną. W domu zaś dzieci „wyczarowały z plamy” Misia. Efekty tej pracy przedstawiamy poniżej.   


BIBLIOTEKA CZEKA NA CZYTELNIKÓW – 1.12.2020

Drodzy Uczniowie! Szanowni Rodzice! 
Ja, Szkolna biblioteka, w tych trudnych czasach czekam na swoich czytelników.
Jeśli możesz, przyjdź – wypożycz jedną z moich podopiecznych.
Czekam na Ciebie od poniedziałku do piątku w godzinach:
 Poniedziałek 8-14 
Wtorek 8-11 
Środa 8-14 
Czwartek 8-13 
Piątek   8-13 
Z początkiem roku dołączyło do nas wiele nowych koleżanek… ze specjalnej ankiety „Biblioteka spełnienia czytelnicze marzenia uczniów SP4”. 
Jeśli nie możesz skorzystać z naszego księgozbioru w godzinach pracy biblioteki, możesz zamówić nas przez system Librus, zakładka Książki, ewentualnie przez Wiadomości. Możesz nas potem odebrać każdego dnia do godz. 16:00 na dolnym korytarzu.
Moja opiekunka, Pani Bibliotekarka, chętnie pomoże Ci w wyborze jednej z nas. Z wielką chęcią pomogę Ci oderwać się od codziennych obowiązków, nie tylko szkolnych ? 

Bez Ciebie się nudzę! Pamiętaj o mnie i moich książkach!  
Nie pozwól, żebym pokryła się kurzem i odeszła w zapomnienie…  
Twoja Biblioteka 


27 LISTOPADA ANDRZEJKI 

27 listopada w  grupie 0a i 0b zapanowała magiczna atmosfera ponieważ świętowane były Andrzejki. Andrzejki to wieczór wróżb odprawianych w wigilię św. Andrzeja, czyli noc z 29 na 30 listopada. Według dawnych wierzeń ta noc miała magiczną moc, uchylającą wrota do nieznanej przyszłości. Ten dzień był dniem radosnych zabaw i wróżb, w których dzieci mogły poznać swoją bliższą i dalszą przyszłość. Nie zabrakło  ustawiania bucików, przekłuwania serduszek z imionami, losowania zawodów. Czy wróżby się spełnią – przyszłość pokaże. Pewne jest to, że przyniosły one nam wiele radości, były okazją do wspólnej zabawy.


MIKOŁAJKI W ZERÓWKACH

7 grudnia w zerówkach już od rana panowała odświętna atmosfera. Podekscytowane dzieci powtarzały wierszyki i czekały na wizytę Specjalnego Gościa. Wreszcie nadeszła chwila, gdy Święty Mikołaj zapukał do drzwi klas „0”. Dzieci zaprezentowały Gościowi wierszyk oraz zaśpiewały piosenkę. Potem w klasach zapadła cisza i Mikołaj otworzył wielki worek z prezentami. Każdy grzeczny zerówkowicz otrzymał podarek od Gościa. To był magiczny dzień dzieci dzieci.


IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS-SIĘ LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ – 9.12.2020

Idą święta, nie o SMS-ie,
lecz o kartce pamiętaj!
Kiedy będziesz starszą panią,
Z miłą chęcią spojrzysz na nią!
Sympatyczny straszy pan
Też z uśmiechem zerknie nań!

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Janusza Korczaka dołączyła do III edycji ogólnopolskiej akcji „Idą święta, nie o sms-się lecz o kartce pamiętaj”,  której organizatorem jest Fundacja „Dbam o Mój Z@sięg”.
Otrzymaliśmy 100 darmowych kart świątecznych od fundacji w celu propagowania akcji.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi wszystkich polskich rodzin, jak ważne są bezpośrednie relacje osobiste, szczególną pamięć o członkach swojej rodziny, wspólne spędzanie czasu wolnego, jak również – a może nawet przede wszystkim – kultywowanie tradycji pisania kartek świątecznych.

W ramach kampanii  uczniowie z klas Oa i Ob przygotowali do wysyłania świąteczne kartki dla swoich bliskich. Przygotowane kartki uczniowie przekazali rodzicom do wysłania. Z powodu zawieszenia zajęć stacjonarnych w naszej szkole uczniowie pozostałych klas nie mogli aktywnie uczestniczyć w projekcie. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej podczas zajęć online zapoznali uczniów ztradycja pisania kartek w Polsce.

„Kartka – to znak pamięci
A sms – zapomnienia
Wystarczą tylko dobre chęci
Napisz na niej serdeczne życzenia.”

W dzisiejszych czasach, kiedy ten świat tak szybko pędzi do przodu, kiedy ludzie ciągle gdzieś się spieszą i myślą, aby się nie spóźnić, pisanie kartek wydawać by się mogło staroświeckie. Jednak wcale tak nie jest.Zachęcamy, aby w okresie świąt Bożego Narodzenia w sposób świadomy odłożyć media cyfrowe. Pragniemy, aby najmłodsi byli świadomi różnicy pomiędzy istotą słowa pisanego własnoręcznie, a wiadomością cyfrową – wygenerowaną często z gotowych wzorów. 

Zachęcamy uczniów oraz rodziców odwiedzających naszą szkołę do włączenie się w kampanie„ Idą święta, nie o sms-się lecz o kartce pamiętaj”. W sekretariacie oraz przy wejściu głównym do szkoły znajdują się przygotowane karty świąteczne.

 W ten grudniowy dzień wspaniały
Włóż trzewiki, nie sandały
Załóż kurtkę, szalik,  czapkę
I do szkoły pędź po kartkę
Weź pocztówkę z widokami
Ślij do dziadków, taty, mamy
Kartka nic Cię nie kosztuje
Bliskich szczęściem obdaruje.


LEKTURKI SPOD CHMURKI – 10.12.2020

Uczniowie klasy Ic zakończyli realizację I modułu projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Do czytania wybraliśmy  książkę M. Terlikowskiej „Drzewo do samego nieba”. Pracę w ramach projektu rozpoczęliśmy, podczas nauki stacjonarnej, od wysłuchania opowiadania o chmurce Tosi i wykonania małych chmurek, które towarzyszyły nam w szkole zarówno podczas czytania książki jak i wykonywania innych zadań związanych z projektem.

Zadanie jakim było pokolorowanie pierwszej strony w lekturniku, dzieci wykonały z wielką radością i zaangażowaniem.  W ramach projektu uczniowie zrobili piękne drzewa jesienne. Następnie już w trakcie nauki zdalnej omawialiśmy przeczytaną książkę i dzieci uzupełniały kolejne strony lekturnika. Wysłuchaliśmy również opowiadania „Mała chmurka w krainie drzew” po czym rozmawialiśmy o roli drzew oraz o tym, jak ważne są one w naszym życiu. W ramach realizacji projektu dzieci dowiedziały się również jak powstaje papier. Na zakończenie uczniowie wykonali przepiękne prace plastyczne przedstawiające tytułowe  drzewo do samego nieba.


PEJZAŻ ZIMOWY – 11.12.2020

Uczniowie klasy 1B jako „Mali artyści” zrealizowali pracę plastyczną  pt.” Pejzaż zimowy”. 


SKRZATY POMOCNICY ŚW. MIKOŁAJA -11.12.2020

Zajęcia plastyczne wyzwalają ekspresje dziecka, rozwijają twórczą inicjatywę, pomysłowość, a przede wszystkim wiarę we własne siły, pobudzają one rozwój umysłowy i emocjonalny. Warto pamiętać, że plastyka to nie tylko kartka papieru w formacie A4 i kredki, ale to tysiące możliwości tworzenia ze wszystkiego co znajdziemy wokół. Drugoklasiści wykorzystali waciki kosmetyczne do stworzenia skrzata pomocnika Św. Mikołaja. Powstały piękne świąteczne skrzaty. Zapraszamy do obejrzenia galerii. Klasa 2a


„MIŚ W ŚWIECIE EMOCJI – RADOŚĆ” – 16.12.2020

Dzieci z 0A i 0B w ramach innowacji Mały Miś w świecie emocji rozmawiały o radości. Zerówkowicze opowiedzieli co sprawia im radość. W naszym „Kuferku Emocji”, znalazły się przedmioty wywołujące zadowolenie i uśmiech: piórka, balony, cukierki, cekiny, klocki i wiele innych rzeczy. Dzieci gestem i ruchem wyrażały radość. W „słoiku wspomnień” zbieramy wszystkie pozytywne chwile z zajęć.


PODSUMOWANIE MIĘDZYŚWIETLICOWEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO „LECĄ, LECĄ ANIOŁOWIE” POD PATRONATEM BURMISTRZA MIASTA SULEJÓWEK /16.12.2020

Miło nam ogłosić wyniki konkursu plastycznego „Lecą, lecą Aniołowie”, przeznaczonego dla dzieci uczęszczających do świetlic szkolnych w Sulejówku. W konkursie udział wzięli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 i naszej „Czwórki”. Uczestnicy wykonali niezwykle ciekawe prace przestrzenne i płaskie, które z całą pewnością wymagały dużego zaangażowania i pomysłowości w ich przygotowaniu.

Laureaci konkursu:
I miejsce – Tymon Cichewicz – Szkoła Podstawowa nr 3
II miejsce – Oliwier Skibiński – Szkoła Podstawowa nr 4
III miejsce – Jarosław Ulejczyk – Szkoła Podstawowa nr 3

Wyróżnienia:
Michał Ulejczyk – Szkoła Podstawowa nr 3
Filip Tomecki – Szkoła Podstawowa nr 3
Mateusz Tomecki – Szkoła Podstawowa nr 3

Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom, szczególnie za to, że mimo pandemii, znaleźli czas i chęci, by wziąć udział w konkursie.
Nagrody dla zwycięzców i osób wyróżnionych będą do odebrania w sekretariatach Szkół Podstawowych nr 3 i nr 4 od 22 grudnia 2020r. Wszystkim Uczestnikom i ich Rodzicom życzymy zdrowych, szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia oraz spełnienia marzeń w Nowym Roku.


PIERNICZKOWY ZAWRÓT GŁOWY, CZYLI O TYM JAK RAZEM Z BARTKIEM PIERNIKI PIEKLIŚMY… – 16.12.2020

Pierniczki świąteczne to ten rodzaj słodyczy, które jak żadne inne kojarzą się   z Bożym Narodzeniem. Pierniczki mogą przyjmować wiele różnych form: ciasteczek w kształcie gwiazdek, bałwanków, choinek, serduszek. 
Co ciekawe, polskie słowo „piernik” pochodzi od staropolskiego „pierny”, czyli pieprzny, za to angielskie „gingerbread” oznacza dosłownie chlebek wypiekany z dodatkiem imbiru. Jak to się stało, że pierniki jemy akurat w święta? Do końca nie wiadomo, jednak od zawsze kojarzyły się z bogactwem, a na chłopskie stoły przywędrowały dopiero w XIX wieku. Być może dlatego w niektórych regionach Polski pierniczki świąteczne stanowią jedną z 12 obowiązkowych potraw – mają zapewnić domowi dobrobyt. Z pewnością warto więc za pieczenie świątecznych pierniczków się zabrać – jeśli nie dla dobrobytu, to dla wspólnej rodzinnej zabawy i późniejszego delektowania się nimi.
   Tak więc wspólnie z Bartkiem postanowiliśmy, że na Teamsach nasze zajęcia tak będą właśnie wyglądać. Piernikowy zawrót głowy… bo jak inaczej nazwać pieczenie pierniczków online? Było wszystko: świąteczne dekoracje, herbatka, muzyka świąteczna, którą Bartek włączył, radość, śmiech i wspólne świętowanie przy stole. Kto powiedział, że przy wspólnym? Ważne, że razem, to jest najważniejsze. Razem z Bartkiem i naszymi bliskimi polecamy wszystkim taką formę spotkania. Tak bez wykrętów, że się nie da. Oczywiście, że się da tylko trzeba chcieć. Tak ważne jest, abyśmy umieli cieszyć się z małych rzeczy. Pamiętajmy, że życie składa się z małych rzeczy, które wspólnie łączą się w całość.
Bartku dziękuję Tobie i Twojej Mamie za wspólne rodzinne spotkanie.
To była bardzo ważna lekcja…ważna również dla mnie. [Ewelina Sikorska]

PRZYGOTOWANIA ZERÓWKOWICZÓW DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA -17.12.2020

Okres przedświąteczny to  czas intensywnych przygotowań do świąt. Dzieci z 0A i 0B piekły i ozdabiały pierniczki, ubierały choinki oraz dekorowały świątecznie swoje domy. Grudzień to  wyjątkowy czas, dzieci  mogą poznać tradycje  bożonarodzeniowe oraz poczuć “magię świąt”.


„MIŚ W ŚWIECIE EMOCJI” – OA I OB /21.12.2020

Dzieci z Oa i Ob w ramach innowacji „Mały Miś w świecie emocji” rozmawiały o złości. Podczas zajęć wspólnie bawiliśmy się w rozpoznawanie i nazywanie emocji. Dzieci chętnie pokazywały emocje i rozpoznawały je u innych. Poznały również sposoby radzenia sobie ze złością za pomocą różnych przedmiotów. W naszym „Kuferku Emocji”, znalazły się między innymi: gniotki, folia, gazety, piórka, torebki papierowe, muzyka relaksacyjna i wiele innych. Oprócz tego zerówkowicze wykonały prace plastyczne „Portret Złośnika” oraz „Wyrażanie złości”.


KONKURS – „KARTKA BOŻONARODZENIOWA” /21.12.2020

Dzieci z zerówek naszej szkoły wraz z rodzicami wzięli udział w konkursie plastycznym „Kartka Bożonarodzeniowa”. Wszyscy uczestnicy wykazali się pomysłowością wykorzystując różne materiały i  wykonując piękne prace.

Gratulujemy wszystkim i życzymy WESOŁYCH ŚWIĄT.


PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA W KLASIE IA /21.12.2020

Czekając na Święta Bożego Narodzenia, uczniowie klasy Ia wykonali świąteczne ozdoby, przedstawiające św. Mikołaja, z papierowego talerzyka. Niektórzy uczniowie  spragnieni „prawdziwej zimy”, stworzyli pracę pt. Pejzaż zimowy. Uczniowie klasy Ia wzięli również udział w konkursach plastycznych: „Lecą, lecą Aniołowie” oraz „Gwiazda Betlejemska”.


WIGILIA W ZERÓWKACH 21.12.2020

Święta Bożego Narodzenia to dla wielu najpiękniejsze, najcieplejsze, rodzinne, pełne radości chwile. Każdy z nas chciałby, aby trwały choć troszkę dłużej. Pewnie dlatego już z początkiem grudnia czuć, słychać i widać świąteczne przygotowania do tego wyjątkowego spotkania Wigilijnego, które łączy i napełnia nasze serca niezwykłą radością, życzliwością, której na co dzień czasami tak bardzo nam brakuje.

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, grupa 0a i 0b wraz z wychowawczyniami przygotowali świąteczne przedstawienia.Tygodnie prób i przygotowań wymagały od dzieci i nauczycieli dużego zaangażowania, któremu podołali. Dzieci z obu grup występowały przed Panią Dyrektor- Anną Rogalą. Później przyszedł czas na wspólną Wigilię i kolędowanie.Dzięki zaangażowaniu rodziców na stole wigilijnym pojawił się opłatek, sianko, pyszne ciasta i owoce, a także soki. Przed pójściem do domu , dzieci wręczały swoim rodzicom i dziadkom własnoręcznie zrobione upominki. 

Wszystkim uczniom, rodzicom, nauczycielom i pracowników naszej szkoły przesyłamy najserdeczniejsze życzenia od grup 0a i 0b.


„KATASTROFA” W WYKONANIU IC -22.12.2020

Uczniowie klasy Ic włączając się w przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia wysłuchali opowiadania „Katastrofa” mówiącego o radości  z samodzielnie  wykonanych  ozdob i dekoracji świątecznych po czym własnoręcznie wykonali papierowe bombki. Ponadto wcześniej zrobili piękne choinki z  papierowych kółek. Uczucie radości  towarzyszyło im również podczas robienia pracy przedstawiającej  Św. Mikołaja.  Niektórzy uczniowie zaangażowali się  w zrobienie Gwiazdy Betlejemskiej  na  konkurs plastyczny.  Aby poczuć  atmosferę  nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia uczniowie rozmawiali o tradycjach i zwyczajach świątecznych w ich domach, a także wspólnie śpiewali kolędy i pastorałki. Na koniec złożyli sobie świąteczne życzenia Zdrowych, Spokojnych i Wesołych Świąt.


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO „GWIAZDA BETLEJEMSKA” 22.12.2020

Z ogromną przyjemnością ogłaszamy wyniki rodzinnego konkursu plastycznego „Gwiazda Betlejemska” adresowanego do uczniów kl.I-III naszej szkoły.

Nagrody główne otrzymują:
I miejsce – Lena Szudy kl. Ia
II miejsce – Oliwier Skibiński kl. Ia
III miejsce – Aleksandra Witan kl. Ia

Wyróżnienia otrzymują:
Hanna Linka  kl. IIIa
Krzysztof Socha kl. IIIa
Franciszek Wichrowski kl.IIb
Lilianna Kąkol kl. Ia
Julia Malicka kl. Ia

Wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się po feriach zimowych.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział i wykonanie pięknych prac.


ZDALNE PRZYGOTOWANIA DO PRZEDSTAWIENIA O SMOKU WAWELSKIM -22.12.2020

Członkowie koła teatralnego klasy IIIb biorą czynny udział w próbach do przedstawienia o Smoku Wawelskim. Uczniowie nie tylko wytrwale ćwiczą swoje role, ale również przygotowują wspaniałe stroje. Na zdalnej scenie teatrzyku już dziś można zobaczyć Smoka Wawelskiego, szewczyka Skubę, Króla Kraka wraz z córką oraz Krakowiankę. Przygotowania do spektaklu służą integracji trzecioklasistów, rozwijają ich umiejętności i pogłębiają wiedzę o polskiej kulturze.


PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA 3B -22.12.2020

Uczniowie klasy 3b już od 14 grudnia wchodzili w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia. Codziennie na początku pierwszej lekcji słuchali jednej z wielu polskich pastorałek. Zapoznali się z tradycjami świątecznymi w Polsce oraz innych krajach Europy np. Finlandii, Danii, Hiszpanii, Ukrainie, Białorusi i Rosji. O tradycjach świątecznych w tych trzech ostatnich krajach bardzo ciekawie opowiedziała i zaprezentowała klasie Pani Joanna Tkaczyk (prezentacja poniżej). Dzieci wykonały piękne prace plastyczne związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Podzieliły się zwyczajami świątecznymi panującymi w ich domach. Przez ten czas w wielu z tych domów unosił się zapach pieczonych pierniczków, które Dzieci pięknie ozdabiały. Czego dowody możemy zobaczyć na fotografiach. Ostatniego dnia, zanim Dzieci udały się na przerwę świąteczną, zasiedliśmy odświętnie ubrani przed ekrany komputerów, graliśmy i śpiewaliśmy kolędy. Jedna z uczennic zaprezentowała samodzielnie napisany wiersz o rozpakowywaniu prezentów. Składaliśmy sobie na wzajem świąteczne życzenia.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy wszystkim dużo, dużo zdrowia, spokoju, rodzinnej atmosfery w domowym zaciszu oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym 2021 roku.
Uczniowie klasy 3b z wychowawczyniami.


ULEPIMY DZIŚ BAŁWANA -22.12.2020

Pytając naszych rodziców z czym kojarzy im się zima. Wspominają śniegowe zaspy, zjazdy z górki na sankach, lepienie bałwana czy wojnę na śnieżki. Niestety nasze zimowe wspomnienia nie będą aż tak pełne śniegu, bo białego puchu ostatnio jak na lekarstwo.
Dlatego postanowiliśmy podczas ostatnich zajęć nauczania zdalnego wykonać właśnie bałwanki ze skarpetek. Nie tylko Anna i Elsa mogą ulepić Olafa…
Podczas wykonywania bałwanków towarzyszył nam zimowy nastrój ogrzany ciepłem wspólnego spotkania.
Zapraszamy do obejrzenia galerii. Klasa 2a


„NAJPIĘKNIEJSZE ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE” ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU -22.12.2020

Z przyjemnością informujemy, że konkurs pt. „Najpiękniejsze życzenia świąteczne” został rozstrzygnięty. Komisja konkursowa dokonała oceny prac.
Przyznała ex aequo dwa pierwsze miejsca dla Wiktorii Walewskiej kl. IVa oraz Bartka Lorenta kl. Va
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom.


NOWY KONKURS BIBLIOTECZNY -29.12.2020

Oświadczenie/Zgoda rodziców


INFORMATYCZNE SUKCESY UCZNIÓW 18.01.2021

W listopadzie odbył się XV Międzynarodowy Konkurs Informatyczny „Bóbr”. Z naszej szkoły startowało 9 uczniów w 3 kategoriach: Skrzat(2), Benjamin(1) i Junior(6). 

W kategorii Skrzat Kacper Ochocki z klasy 3a otrzymał wyróżnienie.

W kategorii Junior II miejsce zajął Nikodem Milewski z klasy 7a.

                                                                                                                                           Gratulujemy sukcesów


AKCJA NAKRĘTKOWA NADAL TRWA… 25.01.2021 

W tym roku zbieramy nakrętki dla Mateusza. U chłopca zdiagnozowano czterokończynowe mózgowe porażenie dziecięce. Jest dzieckiem leżącym, nie siedzi i nie utrzymuje głowy samodzielnie.

Chłopiec wymaga stałej opieki rehabilitacyjnej i wysokospecjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego. Mateusz spędza wiele czasu w wózku inwalidzkim, który powinien zapewniać jak najlepsze warunki dla Jego ciała, wymagającego ogromnej troski i uwagi. Jeśli zabezpieczymy w odpowiedni sposób ustawienie Mateusza w dobrze dobranym wózku, damy Mu szansę i możliwość zmniejszenia negatywnych skutków związanych z bardzo wysokim napięciem mięśniowym, nad którym tak trudno Mateuszowi zapanować. Obecnie trudno zapewnić chłopcu właściwą pozycję, dlatego zbierając nakrętki, chcemy wspomóc zakup odpowiedniego sprzętu dla Mateusza.

Mamy nadzieję, że mimo warunków w jakich przyszło nam pracować nadal możemy liczyć na wsparcie uczniów i  rodziców w naszej wieloletniej akcji. Nakrętki można przynosić do szkoły.

Koło Wolontariatu Szkoły Podstawowej nr 4 im. J. Korczaka w Sulejówku
Ewa Karaś & Dorota Stępień

 

 


ULEPIMY DZIŚ BAŁWANA? 28.01.2021

Uczniowie klasy 3b korzystając z uroków zimy wyszli na dwór, żeby miło spędzić czas na powietrzu. I tak wyszliśmy na dwór w piękny pogodny dzień. Uczniowie wymyślili, że jest to dobry dzień i może ulepimy dziś bałwana? Tak się stało. Dzieci bawiły się śniegiem, lepiły bałwana i rzucały się śniegiem. Uczniowie doskonale bawili się na zajęciach. Po zabawie na śniegu na klasę czekała miła niespodzianka w postaci pysznego kakao.


DNI BEZPIECZNEGO INTERNETU W INTERLANDII 5.02.2021

W ramach corocznych „Dni Bezpiecznego Internetu”-2021, proponuję

Naukę o bezpieczeństwie cyfrowym z Interlandią to interaktywna zabawa – jak sam Internet!

Nie trzeba zakładać konta, należy wejść poprzez link Interlandia (beinternetawesome.withgoogle.com)

Oto pięć podstawowych zagadnień związanych z cyfrowym bezpieczeństwem i obywatelstwem, zebranych w Kodeks Asów Internetu:

  • udostępniaj z głową (rozsądek w sieci),
  • nie daj się nabrać (uważność w sieci),
  • chroń swoje sekrety (siła w sieci),
  • życzliwość jest fajna (życzliwość w sieci),
  • rozmawiaj o wątpliwościach (odwaga w sieci).

Materiał został przygotowany z myślą o klasach 4–6 szkoły podstawowej, ale będą wartościowe również dla osób młodszych i starszych dzieci.

Na końcu publikacji znajduje się wzór certyfikatu dla uczniów, który warto wykorzystać i przedstawić w bibliotece szkolnej (czekają nagrody), a także Kodeks Asów Internetu, który może zawisnąć w Twoim miejscu nauki.

Życzę miłej przygody!


OGŁOSZENIE ZWYCIĘZCÓW KONKURSU 10.02.2021

Ogłoszenie zwycięzców konkursu „Książka na plakacie”  przedstawienie w formie plakatu książki lub jej fragmentu zachęcającego do przeczytania nowości książkowej.

Nagrody dla:
Weroniki Obłozy z gr. 0a
za największą pracę,

Aleksandry Sikorskiej z kl Ia
za najbardziej oryginalną pracę,

Antoniego Tomkiewicza z kl. IV A
za najlepszą pracę.

Dla wszystkich, którzy wzięli udział podziękowania za inspirację. Piękne plakaty zdobią bibliotekę zachęcając do przeczytania nowości.


POCZTA WALENTYNKOWA 25.02.2021

”Dzień Świętego Walentego
To dzień dobry dla każdego!
W tym dniu wszyscy to wyznają,
że chcą kochać i kochają!”

Uczniowie klasy 2a także pamiętali o dnu zakochanych. Z tej okazji, zorganizowali klasową pocztę walentynkową. Już 12 lutego przygotowana i pięknie ozdobiona skrzynka czekała na kartki. Każdy z uczniów naszej klasy przez cały tydzień mógł przygotować i wrzucić do skrzynki swoją walentynkę.
Poczta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. W piątek na ostatniej godzinie lekcyjnej korespondencja została rozdzielona na poszczególnych uczniów. Następnie kartki zostały doręczone do adresatów. Funkcje listonosza pełniła wychowawczyni. Wszystkie kartki były niezwykle kolorowe i starannie przygotowane.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


BALE KARNAWAŁOWE 2.03.2021

Przestrzegając reżimu sanitarnego wychowawcy klas I-III zorganizowali w naszej szkole klasowe bale karnawałowe. Wszyscy wspaniale się bawili i miło spędzili ten radosny czas. Było dużo tańców, zabaw oraz konkursów, a dzieci zadowolone wróciły do domów 🙂

     


KONKURS NA NAJCIEKAWSZY STRÓJ KARNAWAŁOWY ROZSTRZYGNIĘTY!!! – 2.03.2021

Konkurs na najciekawszy strój karnawałowy rozstrzygnięty!!!

I miejsce zajęły:
Nikola Chełstowska kl. 3a
Lilianna Kąkol kl. 1a
Lena Mendel kl. 1a
Wiktoria Walewska i Magdalena Kaczmarska kl. 4a

II miejsce zajęli:
Oliwia Kuśmierczyk kl. 2b
Bartek Zagańczyk kl. 7a
Krzysztof Żmurek kl. 5a

III miejsce:
Zuzanna Gawędzka kl. 2a
Martyna Kąkol kl. 3a
Dominik Baj kl. 0a
Karol Sawczuk kl. 2a
Jakub Wieczorek kl. 3b

Zwycięzcom gratulujemy!

Nagrody zostaną wręczone w terminie późniejszym.


W KRAINIE WIECZNEJ ZIMY 05.03.2021

Ostatnio klasa 2a, przy okazji omawiania lektury “Zaczarowana zagroda” oraz słuchania audiobooka „Anaruk chłopiec z Grenlandii”, miała okazję troszkę bliżej przyjrzeć się biegunowi południowemu i północnemu. Poznaliśmy ich położenie, klimat oraz zwierzęta, które tam występują. Wykonaliśmy lapbooki.

Zapraszamy do galerii.
       

II MODUŁ LEKTURKI SPOD CHMURKI – ZACZAROWANA ZAGRODA 8.03.2021

Klasa Ia zakończyła realizację II modułu MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU. Uczniowie przeczytali lekturę „Zaczarowana zagroda” oraz wykonali zadania w ramach projektu. Poznali mieszkańców Antarktydy, wykonali piękne prace plastyczne – zagrodę pingwinów, obrazki pingwinków z ósemek, zimowy pejzaż, eko – bałwanki z rolek papieru, a także bałwanki ze śniegu.

     


CZYTAM Z KLASA LEKTURKI SPOD CHMURKI  MODUŁ II – 12.03.2021

Klasa 1c ukończyła realizacje modułu MAŁA CHMURKA W KRAINIE  ŚNIEGU. Lektura, która wspólnie czytaliśmy to „Zaczarowana zagroda”.  Uczniowie wysłuchali jej z wielkim zainteresowaniem, po czym chętnie uzupełnili swoje lekturniki. Dzięki tej książce dzieci  poznały wiele ciekawych informacji na temat pingwinów Adeli oraz Antarktydy. Stworzyły plakat zachęcający innych do przeczytania tej lektury. W ramach realizacji tego modułu uczniowie wysłuchali opowiadania „Mała chmurka w krainie śniegu”, które było wprowadzeniem do rozmowy na temat efektu cieplarnianego oraz segregacji odpadów.  Na koniec uczniowie wykorzystując papierowe talerzyki oraz kolorowe kartki i guziki stworzyli eko- bałwanki. Z niecierpliwością czekamy na kolejny moduł projektu.

     


WSPÓLNE ŚNIADANIE 18.03.2021

Uczniowie klasy Ic w ramach realizacji programu Dobrze Jemy, nie tylko zdobywali wiedzę teoretyczną na temat tego jak istotne wśród codziennych posiłków jest śniadanie ale również samodzielnie przygotowali pyszne i zdrowe kanapki, które zjedli na drugie śniadanie. Radość zarówno z  przygotowywania jak i  jedzenia była ogromna…

     


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU „WIERSZE O WIOŚNIE” 25.03.2021


ROZSTRZYGNIĘCIE SZKOLNEGO KONKURSU WIELKOPOSTNEGO –„STACJA DROGI KRZYŻOWEJ” 29.03.2021

Wyróżnienia za prace otrzymują:
Krystyna Proczka kl. II a
Anastazja Saweliewa  kl. II a
Aleksandra Witan  kl.  I a
Aleksandra Maruszewska  kl. I b
Zosia Matejak kl. I c
Iga  Lorent kl. I c
Wanda Piwek kl. I c
Filip Woźniak kl. I a
Kacper Piotrowski kl. I b

Dyplomy i upominki będą wręczone po powrocie uczniów do szkoły. [Ewa Karaś]

      


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU  „NAJPIĘKNIEJSZA DEKORACJA WIELKANOCNA” 31.03.2021

Z  przyjemnością ogłaszamy wyniki  konkursu plastycznego „Najpiękniejsza dekoracja wielkanocna” adresowanego do uczniów kl.I-III naszej szkoły. Spośród wszystkich nadesłanych prac wyróżnienia otrzymują następujące osoby:

Michalina Dańczak  kl. Ic
Alicja Kacprzyk  kl. IIb
Lena Mendel  kl. Ia
Aleksandra Sikorska  kl. Ia
Jakub Wieczorek  kl. IIIb
Aleksandra Witan  kl. Ia
Daria Wojdyga  kl. Ia

Wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się po powrocie do nauki stacjonarnej.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w konkursie.

                


ZADANIE PROJEKTOWE Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASACH PIĄTYCH 9.04.2021

„Jedzą, piją, lulki palą,
Tańce, hulanka, swawola;
Ledwo karczmy nie rozwalą,
Cha cha,chi chi, hejze hola!”- Adam Mickiewicza

W marcu na lekcjach języka polskiego klasa V a i V b poznały  balladę Adama Mickiewicza pt.”Pani Twardowska”. Aktywni uczniowie: Damian Tworkowski, Borys Musiatowicz, Jakub Meller i Julian Szudy, przygotowali kukiełkowe przedstawienie utworu, wykorzystując swoją twórczą inwencję, pomoc ze strony rodzeństwa i rodziców. Jak im wyszło? Zobaczcie sami, oglądając filmiki z ich interpretacją utworu. Chłopcom gratulujemy motywacji i chęci do pracy!

  


14 KWIETNIA – DZIEŃ W BIAŁO- CZERWONYCH BARWACH

14 kwietnia 966 r. to jedna z najważniejszych dat w historii kraju – rozpoczęła jego chrystianizację i dała początek państwowości. W środę (14.04) będziemy obchodzili 1055. rocznicę przyjęcia chrztu przez Polskę. Wagę wydarzenia warto podkreślić, wywieszając tego dnia flagę w barwach narodowych.

Święto Chrztu Polski zostało ustanowione w 2019 – 22 lutego Sejm uchwalił ustawę, na mocy której 14 kwietnia stał się nowym świętem.

Dzień w biało-czerwonych barwach

Uroczystość obchodzona jest dopiero po raz trzeci i choć jest świętem narodowym, zasadniczo nie różni się niczym od dnia powszedniego. By zagościło na stałe w świadomości społeczeństwa, zrodził się pomysł, by je uczcić, wywieszając biało-czerwoną flagę.

– Święto ma stać się okazją do refleksji nad odpowiedzialnością za przyszłość narodu polskiego. Na podstawie badań historycznych, data ta jest uznana za dzień narodzin Państwa Polskiego z racji przyjęcia przez Mieszka I chrztu. Jest to jedna z najważniejszych dat w historii Polski: rozpoczęła jej chrystianizację i dała początek państwowości – podkreśla Jan Klawiter, Prezes Fundacji SŁOWO.

Chrzest Polski: waga i konsekwencje

Chrzest księcia Mieszka I oraz jego najbliższego otoczenia odbył się w Wielką Sobotę 966 r. i miał doniosłe znaczenie dla przebiegu integracji plemion polskich pod władzą Piastów i kształtowania się chrześcijańskiej tożsamości naszego narodu. Przyczynił się do trwalszego zespolenia młodego organizmu państwowego.

Utworzenie hierarchii kościelnej ułatwiło administrowanie krajem. Struktury i dostojników Kościoła można było wykorzystać do zadań państwowych. Przez chrzest i proces chrystianizacji Polska na trwałe związała się z zachodnim kręgiem kultury europejskiej.

DZIEŃ PAMIĘCI OFIAR ZBRODNI KATYŃSKIEJ 13.04.2021

W 81. Rocznicę Zbrodni Katyńskiej pochylmy głowy i uczcijmy pamięć o bestialsko zamordowanych Polakach.  Polscy patrioci – oficerowie, policjanci, lekarze, naukowcy, prawnicy, duchowni i inni zginęli od strzału w tył głowy. Łącznie zgładzono prawie 22 tysiące obywateli.

źródło: IPN


W OCZEKIWANIU NA WIOSENNE KWIATY W OGRÓDKU 16.04.2021

Wiosna w tym roku bardzo powoli budzi się do życia. W oczekiwaniu na piękne, kolorowe kwiaty w ogródku, uczniowie klasy Ia wyczarowali przepiękne prace przedstawiające pierwsze, wiosenne kwiaty: przebiśniegi, tulipany, żonkile czy hiacynty. Od razu zrobiło się przyjemniej i radośniej.

       


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNO-FOTOGRAFICZNEGO „BUDZI SIĘ WIOSNA” 20.04.2021

Z  przyjemnością ogłaszamy wyniki  konkursu plastyczno -fotograficznego „Budzi się wiosna”. Spośród wszystkich nadesłanych prac wyróżnienia otrzymują następujące osoby:
Konkurs plastyczny:
I miejsce – Gabriel Milewski 
II miejsce – Urszula Tofiluk i Dorota Moryś
III miejsce – Kajetan Kostrzewa, Adam Jarosławski, Lidia Hajkowska

Konkurs fotograficzny:
I miejsce – Nikola Śledziewska
II miejsce –Zuzanna Kamińska
III miejsce – Damian Gójski, Amelia Wygas

Wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się po powrocie do nauki stacjonarnej.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w konkursie.


22 KWIETNIA DZIEŃ ZIEMI

Kiedy rozpoczął się ruch ekologiczny? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, choć kilka kluczowych wydarzeń pomogło ukształtować naszą świadomość relacji między człowiekiem a przyrodą. Poniżej znajdują się fakty o Dniu Ziemi. Po nauczeniu się czegoś, zrób coś! Dowiedz się, jak podjąć działania.

  1. Pierwszy Dzień Ziemi obchodzony był 22 kwietnia 1970 roku.
  2. Dzień Ziemi powstał w Stanach Zjednoczonych, ale do 1990 roku stał się uznawany na całym świecie dniem.
  3. W pierwszym Dniu Ziemi 20 milionów ludzi zebrało się na ulicach Ameryki, aby zaprotestować przeciwko rewolucji przemysłowej. W rezultacie narodził się ruch ekologiczny.
  4. Każdego roku, 22 kwietnia, mężczyźni, kobiety i dzieci zbierają śmieci, sadzą drzewa, oczyszczają rafy koralowe, pokazują filmy, podpisują petycje i planują lepszą przyszłość naszej planety.
  5. Dzień Ziemi został oficjalnie nazwany przez ONZ w 2009 roku Międzynarodowym Dniem Matki Ziemi.

Źródło: http://www.fajnepodroze.pl


KWIECIEŃ MIESIĄCEM WIEDZY NA TEMAT AUTYZMU 21.04.2021

Słowo autyzm pochodzi z języka greckiego (αὐτός, autós) i oznacza sam, zamknięty w sobie. Pojęcie autyzmu zostało wprowadzone w 1912 roku przez szwajcarskiego psychiatrę Eugena Bleulera przy opisie schizofrenii. W 1943 roku amerykański pediatra austriackiego pochodzenia Leo Kanner opisał pierwsze przypadki autyzmu wczesnodziecięcego i stworzył kategorię diagnostyczną o nazwie zespół Kannera. Z kolei w 1944 roku austriacki pediatra i psychiatra Hans Asperger opisał łagodną formę autyzmu i nazwał ją psychopatią dziecięcą. W 1980 roku wprowadzono kryteria diagnostyczne do DSM IV a psychopatię dziecięcą zastąpiono terminem zespół Aspergera.

Z autyzmem ludzie spotykali się już w starożytności. Nie znano jego przyczyn i traktowano jako chorobę pochodzącą od bogów. Osoby nim dotknięte uważano za boskie. W średniowieczu było inaczej. Osoby cierpiące na autyzm traktowano jako diabelskie, owładnięte demonami, obłąkane i często, aby wyplenić demona, stosowano wobec nich ciężkie kary cielesne.

Twórcy pojęcia uważali, że autyzm, obok upośledzenia umysłowego i schizofrenii, to najgorsze i najostrzejsze zaburzenie psychiczne, jakie może dotknąć dzieci. Wskazywali, że jego przyczyną były tak zwane: „zimne matki”, czyli kobiety, które nie kochały swoich dzieci i były wobec nich oziębłe. Utrzymywano także, że przy udziale określonego leczenia można z autyzmu wyrosnąć.

Spośród typowych objawów autyzmu można wymienić:

  • trudności w nawiązywaniu kontaktów,
  • trudności w przestrzeganiu reguł społecznych,
  • problemy ze zrozumieniem reakcji i emocji innych ludzi,
  • wyrażanie własnych uczuć w nietypowy sposób,
  • trudności w posługiwaniu się mową werbalną,
  • ograniczony zasób słów,
  • trudności z rozumieniem kontekstu,
  • trudności z wyrażaniem abstrakcyjnych pojęć,
  • problemy w interakcjach z innymi ludźmi,
  • brak okazywania wzajemności.

Dziś przyjmuje się, że autyzm to zespół zaburzeń rozwojowych dziecka, ujawniający się do 30. miesiąca życia, związany z wrodzonymi, genetycznymi dysfunkcjami neurologicznymi. Ocenia się, że występuje u 5-6 (a nawet 15 osób) na 10 tys., cztery razy częściej u chłopców niż u dziewczynek. Autyzm jest określany jako „spektrum zaburzeń”, ponieważ dotyka osoby w różnym wieku i w różnym stopniu. Nie ma dwóch takich samych osób dotkniętych autyzmem.

Jak już wiemy, zespół Aspergera jest łagodną formą autyzmu. Jest zaburzeniem neurologicznym, które oddziałuje na umiejętności człowieka niezbędne przy komunikacji i w relacjach z innymi ludźmi. Cechy charakterystyczne dla zespołu Aspergera różnią się w zależności od danej osoby, ale zawsze można wyodrębnić trudności wspólne, takie jak: problemy ze zrozumieniem sygnałów społecznych, nieumiejętność rozróżnienia stylów komunikacji językowej, upośledzenie umiejętności poznawczych, trudności z drobną motoryką oraz zaburzenia integracji sensorycznej.

Zachowania opisane przez Aspergera uwarunkowane są neurologicznie i nie oznaczają specjalnego nieprzestrzegania zasad lub nieposłuszeństwa. Czasem błędnie panuje negatywne przeświadczenie, że dzieci z zespołem Aspergera są zdeprawowane i łobuzerskie. Jako, że jest to zaburzenie neurologiczne, osoby z nim mają często problemy z kontrolowaniem swego zachowania. Niezwykle ważne jest rozumienie zasadniczych podstaw psychologicznych oraz medycznych zaburzenia, po to, aby rozwijać skuteczne metody nauczania, by pomóc takim osobom w kontrolowaniu swoich zachowań.

Do najczęściej spotykanych problemów w kontaktach z dzieckiem z zespołem Aspergera możemy zaliczyć:

  • problemy społeczne: brak rozumienia sygnałów społecznych i subtelności języka, dosłowna interpretacja słów innych ludzi, naiwność społeczna, trudności w angażowaniu się we wspólna rozmowę, tendencja do mówienia bez ogródek, bez zwracania uwagi na wpływ swoich słów na innych, nieumiejętność nawiązywania przyjaźni,
  • problemy komunikacyjne: trudności w rozumieniu społecznych niuansów, takich jak sarkazm i metafora, nienaturalna modulacja głosu, słaby kontakt wzrokowy, nieadekwatna do sytuacji mimika twarzy i gestykulacja, bardzo duże trudności w rozumieniu sygnałów niewerbalnych innych osób, trudności w utrzymywaniu interakcji,
  • problemy poznawcze: specyficzny, dosłowny sposób myślenia, trudności w odróżnianiu informacji istotnych od mało ważnych, trudności w generalizacji oraz stosowaniu nabytej wiedzy i umiejętności w różnych kontekstach, słaba koncentracja, trudności w rozumieniu pojęć abstrakcyjnych,
  • problemy sensoryczne i motoryczne: zabużona wrażliwość na bodźce zmysłowe (niska na ból, temperaturę, wysoka na niektóre dźwięki, hałas, krzyk), obronność dotykowa, trudności w zakresie motoryki małej (dysgrafia), niezdarność ruchowa.

Powyższe cechy mają odbicie w problemach pojawiających się w procesie uczenia się, problemach wychowawczych oraz komunikacji.


SUKCESY UCZNIÓW W KONKURSIE INSTALOGIK 21.04.2021

15 kwietnia 2021 zakończyła się II edycja konkursu matematyczno-informatycznego Instalogik dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany był w całości on-line. Każdy uczeń otrzymał własne konto, na którym rozwiązywał zadania. Konkurs organizowany jest przez InstaKod Sp z o.o., twórcę programu nauczania, środowiska programistycznego i podręczników informatyki w klasach 4-8 oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli.

 Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.

Z naszej szkoły w konkursie tym wzięło udział 15 uczniów. W tym dwoje otrzymało tytuł Laureata III stopnia:

Gratulacje dla Amelii Wygas z klasy IV oraz Nikodema Milewskiego z klasy VII.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


I I II MIEJSCE W MIEJSKIM KONKURSIE TALENTÓW 26.04.2021

Serdeczne gratulacje dla uczennic naszej szkoły, które okazały się najlepsze w swojej kategorii w Miejskim Konkursie Talentów:

I miejsce dla Antoniny Orszulak z kl. 3a
II miejsce dla Leny Pawlak z kl. 3b


78 ROCZNICA POWSTANIA W WARSZAWSKIM GETCIE „AKCJA ŻONKILE” 26.04.2021

19 kwietnia 1943 roku , w wigilię żydowskiego święta Pesach wybuchło powstanie w warszawskim getcie. Nie była to jednak walka o zwycięstwo, a o godną śmierć. Słabo uzbrojeni bojownicy Żydowskiej Organizacji Bojowej i Żydowskiego Związku Wojskowego  przez miesiąc dzielnie  zbrojnie odpowiadali na ludobójstwo, jakiego dopuszczali się hitlerowcy przez 4 lata okupacji.

8 maja 1943 r. w schronie przy ul. Miłej 18 samobójstwo popełnił przywódca powstania, Mordechaj Anielewicz, wraz z grupą kilkudziesięciu bojowników. Nielicznym powstańcom udało się kanałami wydostać z płonącego getta.

16 maja, na rozkaz Jürgena Stroopa, komendanta policji i SS, wysadzono wielką synagogę na Tłomackiem, która znajdowała się w miejscu obecnego placu Bankowego. Było to symboliczne zakończenie likwidacji żydowskiej dzielnicy w Warszawie.

Uczniowie  i pracownicy naszej szkoły oddają hołd bohaterom powstania w warszawskim getcie uczestnicząc w akcji „Żonkile ” organizowanej przez Muzeum  Żydów Polskich „Polin”.

Relacja wychowawcy klas młodszych- Dzieci z klasy 1B brały udział w akcji żonkile. Zapoznaliśmy się z wspaniałym opowiadaniem p. Zofii Staneckiej „Pamięć Drobinek” oraz wykonywaliśmy karty pracy. Poniżej nasze wspaniałe żonkile. Ewa Sadoch

       


PUSTY TUSZ WRZUĆ DO PAKI I DOKARMIAJ ZWIERZAKI 13.05.2021

Zachęcamy wszystkich uczniów do udziału  w ogólnopolskiej akcji ekologiczno-edukacyjnej „Tusz do paki”. Na korytarzu w najbliższym czasie zostaną umieszczone specjalne pojemniki, do których będzie można wrzucać puste tusze zużyte w domu lub pracy rodziców.

Zbieramy tylko tusze atramentowe, nie zbieramy laserowych tonerów.

Odpady zostaną przekazane do recyklingu i uzyskane fundusze będą przeznaczone na zakup karmy dla bezdomnych zwierząt. 

Wystarczy, że pustego tuszu nie wyrzucisz do kosza. Po powrocie do szkoły pamiętaj wrzucić tusz do paki, bo w schronisku ciągle pomocy potrzebują zwierzaki.               [KOŁO WOLONTARIATU]

Film promocyjny na YT Pusty tusz wrzuć do paki i dokarmiaj zwierzaki! 🐾

 

 

 

 

 

 

 


CZYM JEST AUTYZM? 19.05.2021

W klasie III b odbyły się obchody Światowego Dnia Wiedzy Na Temat Autyzmu. Uczniowie wzięli udział w zajęciach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu, podczas których odbyła się projekcja filmów animowanych: ,,Autyzm” oraz „Podróż Marii”. Dzięki przygotowanym ćwiczeniom mogli doświadczyć jak odczuwają i odbierają świat osoby z autyzmem. Dzieci dowiedziały się z jakimi trudnościami borykają się ludzie dotknięci autyzmem. Odbyły również pogadankę na temat tolerancji i właściwych zachowań wobec osób, które mogą w odmienny sposób postrzegać świat. Na zakończenie wykonały plakat o autyzmie.        


EGZAMINY ZA NAMI, CO DALEJ… 30.05.2021

Tegoroczny egzamin ósmoklasisty odbył się od 25 do 27 maja br. Prace ósmoklasistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przesłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu ósmoklasisty będą ogłoszone 2 lipca br. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie. Zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty uczniowie otrzymają 9 lipca br. [R.Sz.]

     


KOSMOS PEŁEN TAJEMNIC 1.06.2021 

Podsumowanie międzyświetlicowego konkursu plastycznego „Kosmos pełen tajemnic” organizowanego pod Patronatem Burmistrza Miasta Sulejówek.
Z przyjemnością informujemy, że konkurs plastyczny „Kosmos pełen tajemnic” został rozstrzygnięty. Przeznaczony był dla dzieci uczęszczających do świetlic szkolnych na terenie Sulejówka. Celem konkursu było poszerzenie wiedzy na temat kosmosu, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci, rozwijanie kreatywności i zdolności plastycznych, a także promocja świetlic szkolnych. W konkursie udział wzięli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2, Szkoły Podstawowej nr 3 i naszej „Czwórki”. Łącznie 22 uczestników. Wykonali oni niezwykle ciekawe prace, które wymagały dużego zaangażowania i pomysłowości.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie i wzięli udział w konkursie.
Laureaci konkursu:
I miejsce – Blanka Więczkowska – Szkoła Podstawowa nr 2
II miejsce – Lena Mendel – Szkoła Podstawowa nr 4
III miejsce – Ignacy Peter – Szkoła Podstawowa nr 3
Wyróżnienia:
– Lena Szudy – Szkoła Podstawowa nr 4
– Magdalena Mizielińska – Szkoła Podstawowa nr 2
 Malwina Lipka-Chudzik – Szkoła Podstawowa nr 3
– Justyna Uhle – Szkoła Podstawowa nr 3
– Viktoria Dmytrushchak – Szkoła Podstawowa nr 3
Laureaci oraz osoby wyróżnione otrzymają nagrody, a wszyscy uczestnicy konkursu pamiątkowe dyplomy.
                                                     Beata Chrzanowska, koordynator konkursu

     


ŚLUBOWANIE PIERWSZOKLASISTÓW

09.06.2021r odbyła się bardzo ważna uroczystość w życiu każdego pierwszoklasisty – pasowanie na ucznia. Był to wyjątkowy dzień, na który uczniowie klas 1a, 1b, 1c, czekali bardzo długo.  Uczniowie wzorowo zaprezentowali swoje umiejętności recytatorskie oraz wokalne. Najważniejszym momentem uroczystości było złożenie przez pierwszoklasistów ślubowania oraz pasowanie na uczniów, którego dokonała Pani Dyrektor Anna Rogala. Uczniowie otrzymali imienne dyplomy oraz drobne upominki na pamiątkę tego niezwykłego wydarzenia. Był to  szczególny dzień, który na pewno zostanie w pamięci każdego pierwszoklasisty.      


WYNIKI I ETAPU KONKURSU PUCHACZ PIOTR 10.06.2021

Czekaliśmy i są. Mamy wyniki I etapu Konkursu Puchacz Piotr.

Dziękuję bardzo za wzięcie udziału Państwa dzieciom w Konkursie Matematycznym Puchacz Piotr. Mamy nadzieję, że dzieci chętnie podjęły to wyzwanie, a zadania okazały się dla nich zrozumiałe. Celem było zachęcenie ich do brania udziału we wszelkiego rodzaju możliwościach sprawdzenia swoich umiejętności i do podnoszenia ich.
Z przyjemnością informuję, że z naszej szkoły do II etapu rywalizacji w konkursie Puchacz Piotr przeszło czternaścioro dzieci:

Dąbrowski Jakub 1a
Kąkol Lilianna 1a 
Malicka Julia1a
Matusiak Mikołaj 1a
Wasilewski Sebastian  1a
Buczek Aniela 1b
Izdebska Karolina  1b
Krysztofiak Helena 1b
Szczepanik Jakub  1b
Tofiluk Urszula 1b
Matejak Sebastian 1c
Kąkol Martyna 3a
Ochocki Kacper 3a
Olejnik Karolina 3b

II etap konkurs odbędzie się dnia 7.06.2021 r.  godz. 12:00 w placówce: Centrum Nauczania MathRiders W-wa Wesoła

Mocno trzymam kciuki, powodzenia 🙂 


WYNIKI MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU MATEMATYCZNEGO KANGUR MATEMATYCZNY 11.06.2021

W dniu 22 kwietnia 2021 r. odbył się Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur Matematyczny. W tym roku szkolnym udział wzięło 31 uczniów z klas II -VII ( 22 uczniów pisało stacjonarnie w szkole, a 9 uczniów w wersji on-line)
Oto najwyższe wyniki tej edycji:
1) Ochocki Kacper kl 3a – wynik bardzo dobry
2) Tomkiewicz Antek kl 4a – wynik wyróżniony
3) Górska Magdalena kl 4a – wynik wyróżniony
4) Milewski Nikodem kl 7a – wynik wyróżniony
5) Baj Jakub kl 7a – wynik wyróżniony

Wszystkim uczestnikom bardzo gratulujemy uzyskanego wyniku i życzymy dalszych sukcesów naukowych.


CZWARTKI LEKKOATLETYCZNE – 14.06.2021

10 czerwca 2021 r odbywały się kolejne Czwartki Lekkoatletyczne, podczas których odbyła się dekoracja klasyfikacji klubowej za rundę jesienną i wiosenną. Na zawodników czekały medale, puchary i nagrody. Uczniowie z naszej szkoły spisali się na medal zdobywając III miejsce w klasyfikacji ogólnej. Gratuluję zwycięzcom i zapraszam do kolejnej edycji uczniów klas 3-6. Nauczyciel wychowania fizycznego [S. Tyborowski]      


ORTOGRAFIA NA WESOŁO 16.06.2021

Nauka ortografii wcale nie musi być nudna! Przekonali się o tym uczniowie klasy III b, którzy w miniony wtorek wzięli udział w grach i zabawach ortograficznych przygotowanych przez Panią Joannę Tkaczyk. Dzieci rozwiązywały zagadki, uzupełniały krzyżówki, pokonywały ortograficzne labirynty oraz rozwiązywały rebusy z ó, u, rz, z, h i ch. Ale najwięcej emocji wywołało Biegające dyktando oraz „polowanie” na Ortograficzne muchy. Dzięki tym ćwiczeniom, uczniowie mieli okazję powtórzyć i utrwalić w pamięci zasady ortograficzne, a także dowiedzieli się, że nauka pisania nie zawsze musi wiązać się ze żmudnym uzupełnianiem ćwiczeń w podręcznikach lub w zeszytach do języka polskiego.


DZIĘKUJEMY -18.06.2021

I jest… mamy serce, do którego możemy wrzucać nakrętki. Bardzo dziękujemy Urzędowi Miasta Sulejówek za spełnienie naszej prośby o ustawienie serca – pojemnika na nakrętki. Każdy może wrzucać do niego nakrętki, bo nasza akcja trwa nadal. Zbieramy nakrętki, aby wspomóc zakup odpowiedniego sprzętu dla Mateusza – ucznia Szkoły Podstawowej „Otwartych Serc” w Sulejówku.

Koło Wolontariatu
Ewa Karaś&Dorota Stępień


PIKNIK CZYTELNICZY POD CHMURKĄ 22.06.2021

Korzystając z pięknej, słonecznej pogody klasa Ia w ramach III MODUŁU
PROJEKTU EDUKACYJNEGO „Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki”,
zorganizowała klasowy piknik czytelniczy. Uczniowie przynieśli do szkoły
swoje ulubione książki, które zaprezentowali kolegom i koleżankom. Był
też czas na samodzielne czytanie przyniesionych książek. Wszystkim
bardzo podobały się zajęcia na kocykach „pod chmurką”.

   


KAJAKOWY SPŁYW LIWCEM 

A oto fotograficzna relacja z wyprawy…

     


MAMY MISTRZÓW! 25.06.2021

Choć Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2020 dla nas się już skończyły, my – Szkoła Podstawowa nr 4 w Sulejówku, mamy swoich Mistrzów 😊.

W ostatnich dniach nauki został w naszej szkole przeprowadzony konkurs ortograficzny. W zmaganiach wzięli udział uczniowie klas 4-8 i trzeba przyznać, że – choć dyktanda nie były łatwe – nasi uczniowie poradzili sobie z nimi całkiem nieźle… We wszystkich klasach wyłoniono tych najlepszych, którym udało się wyjść z ortograficznych potyczek bez szwanku!

Oto oni: w klasie czwartej najlepsi okazali się Maja Królak i Antoni Tomkiewicz, w klasach piątych – Filip Bardłowski, w klasie szóstej – Zuzanna Izdebska, natomiast w klasach siódmych – Jakub Baj, Jagoda Kobrzak i Laura Skrzypiec.                                                               / Gratulujemy!


TEATRALNE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO W KLASIE III B 

We wtorek 22 czerwca w klasie III B odbyło się przedstawienie teatralne o Smoku Wawelskim przygotowywane przez uczniów przez prawie cały mijający rok szkolny. Jakub, Wojtek, Olivier, Sonia, Pola, Andrzej, Laura, dwie Marty, dwie Karolinki i Amelia co tydzień brali udział w zajęciach teatralnych prowadzonych przez Panią Joannę Tkaczyk. Głównym celem cotygodniowych spotkań była integracja dzieci oraz rozwijanie umiejętności współpracy w grupie. I udało się! Podczas premiery spektaklu mogliśmy zobaczyć zgrany zespół, który bardzo mocno się wspiera. Uczniowie nie tylko wspaniale grali, ale również dobrze bawili się na klasowej scenie.

Dziękuję Dzieciom za te zajęcia i bardzo udaną premierę. Dziękuję również Ich Rodzicom za pomoc w przygotowaniu kostiumów. Mam nadzieję, że we wrześniu uda nam się zaprezentować nasz spektakl zdecydowanie szerszej widowni. [Joanna Tkaczyk]

     


ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2020 

W piątek 25 czerwca zakończenie roku szkolnego 2020/2021 trwało od godziny dziewiątej, aż do popołudnia. Na początek uczniowie klasy VIII spotkali się na sali gimnastycznej i tu otrzymali swoje świadectwa ukończenia szkoły.

To już koniec … Takie słowa usłyszeli nasi  tegoroczni absolwenci. Czy naprawdę koniec?

To początek kolejnego etapu edukacji… Nasi absolwenci pójdą do nowych szkół i tam będą dalej przygotowywać się do wkraczania w dalsze życie.

A koniec trudnego dla wszystkich czasu, kiedy nauka odbywała się tylko częściowo w szkole, a w większości w domach. Wszyscy uczniowie, nauczyciele, i rodzice wiedzą, że był to bardzo trudny czas. Miejmy nadzieję, że to już się nie powtórzy i że to już koniec takiej pracy.

Potem kolejne klasy miały swoje zakończenia z wychowawcami. A w południe na zakończenie klas II przybył do naszej szkoły Burmistrz Miasta Sulejówek p. Arkadiusz Śliwa. Uczniowie klasy II b pożegnali się ze szkołą na wakacje piosenką „Ostatni dzwonek”, a uczniowie klasy II a  pięknym, żywiołowym tańcem. 

Jako ostatni swoje pożegnanie przeżyli uczniowie oddziałów przedszkolnych, którzy zatańczyli pięknie poloneza.

A więc wakacji nadszedł czas, wiele przygód czeka nas, wspaniali przyjaciele – poznasz ich tak wielu, odkryjesz razem z nimi piękny świat!

Wszystkim życzymy wspaniałych wakacji!